Racer

OM KLUBBEN

 

Billund Cykelmotion tager udgangspunkt i cykelsporten på MTB og Racercykel, men med hovedformålet at skabe en hyggelig tilgang hvor alle kan være med.

 

Vi ønsker at så mange som muligt kan deltage i vores træninger, og vi skaber samtidigt mulighederne for, at motivere de motionister som ønsker at deltage i motionsløb, til at nå sine mål.

KONTAKT BICM

 

FORMAND PETER TOFTEBY

 

T. 0045 50527665

E. formand@bicm.dk

W. www.bicm.dk

BANKFORBINDELSE

Sparekassen Kronjylland

Reg. nr. 6235

Konto 0011474357

Racercykel

 

Fra medio/slut marts til efterårsferien kører vi i BICM samlet træning på racercykel.

 

Vi kommer alle til træningerne med forskellige forudsætninger, men alle også med det formål at træne sammen med andre og have det sjovt på cykel. Vores ruter er meget varierede. Nogle går mod vest og er dermed ret flade. Andre er mere varierede om de går mod nord og er let kuperede eller mod øst og Vejle Ådal, hvor det bliver mere bakket og kuperet.

Vi forsøger at lave et par hyggelige arrangementer i løbet af året, men mødes ellers både før og efter træning ved Billund Idrætscenter.

Hvorfor køre racer i BICM

 

Cykelsporten er i de senere år blevet mere og mere populært i Danmark, og i Billund er det heller ikke forskelligt fra

resten af landet. Vi er medlemmer, som har kørt sammen i en del år og vi har nogle med, der først er kommet til i den senere tid.

Fælles for os alle er, at vi kommer i klubben for at have det sjovt - og det synes vi også du skal prøve, sammen med os.

Hvilket udstyr skal jeg have

 

Cyklen

En Fuldblods tourcykel vil naturligvis være dejligt at eje - men mindre kan også gøre det. Vi har ikke noget krav til dit udstyr, bare du finder dig tilrette på det.

 

Påklædning

Cykelbukser med pude vil være komfortabelt for dig - ellers har vi ingen krav.

 

Hvilket tempo bliver der kørt

 

Når vi kører træning på racercykel i BICM, er det i tre standard tempi

 

C holdet kører så alle kommer hjem med et snit på mellem 22 og 25 km/t.

 

B holdet kører med et snit på mellem 26 og 28 km/t

 

A holdet kører 30+ og du skal være i god form for at køre med her

 

ALLE UD SAMMEN - ALLE HJEM SAMMEN

 

Praktisk information

 

Medbring altid følgende, om det er til træning eller du ønsker at køre løb.

  • Ret påklædning til vejret
  • Ekstra slange i tilfælde af punktering
  • Pumpe eller CO2 patron
  • Rigelig væske / energidrik
  • Hjelm & mobiltelefon